Hvad er ctr?
Hvad er ctr? CTR står for click-through rate og er et begreb, der bliver brugt til at måle annoncer eller et andet elements kvalitet, for at se hvor mange, der klikker på elementet ud af det samlede antal visninger. Click-through rate beregnes derfor ved at dividere det samlede antal af kliks med visninger i alt. Høje CTRs betyder normalt, at elementet er relevant og interessant for brugerne, og dermed også mere effektivt. Lave CTRs kan betyde, at det element, der måles på, ikke er særligt interessant for brugerne, og kan derfor være en idé at overveje at ændre eller udskifte det. Hvis du derfor godt kunne tænke dig at vide mere omkring ctr, så gå ind på siden og læs mere omkring hvad er ctr. Du vil med sikkerhed ikke komme til at fortryde det.
Hvad er ctr og hvordan kan det bruges?
CTR står for click-through rate, og er et mål for, hvor mange der klikker på en annonce eller søgeresultat. Dette giver et indblik i, hvor effektiv en annonce eller søgeresultat er, og om den trækker brugerne ind på hjemmesiden. Jo højere din CTR er, jo bedre performer dine annoncer og rammer den relevante målgruppe. Begrebet giver derfor et indblik i hvilke tiltag, som fungerer, og hvilke, der ikke gør. Jo højere en CTR er – jo bedre, da det betyder, at brugerne klikker ind på dine søgeresultater. Hvis din CTR er lav, kan dette være et tegn på, at din annonce ikke er relevant for dem, der ser den eller at placeringen af den er for ringe. For at forbedre din CTR kan du fokusere på at skrive mere relevante og spændende annoncer eller ændre din placering på søgemaskinen. Hvis du for eksempel lægger din annonce øverst på siden, vil flere mennesker se den og dermed have mulighed for at klikke på den. CTR er et vigtigt mål at holde øje med, hvis man vil have succes med online markedsføring.
Hvad er ctr – Annonceplacering
Det handler dog ikke kun om at få så mange klik som muligt – det handler også om, at dine annoncer passer bedst muligt til søgeordet. Så for at forbedre CTR, kan du med fordel gennemgå søgeordene og få annoncerne tilpasset og eventuelt skifte annoncestrategi, hvis det giver mening.